Mariana Zorița TURDA: Temă în clasă

Prima zi de școală! O clasă oarecare într-o școală oarecare din România !

Ora de limba română! Temă în clasă :

Compunere

CUM MI-AM PETRECUT VACANȚA !

(Este o temă veșnică, după fiecare vacanță)
De când mă știu o clasă este formată din trei ,,grupuri sociale”:
1. Cei bogați care își permit orice și orcând ,chiar și aroganța! Să zicem un zece la sută!

2. Cei care trăiesc la nivelul  liniei de plutire,care își permit poate o vacanță la bunici sau la vreo rudă dintr-o altă localitate…ăștea să zicem că sunt cincizeci la sută iar restul…

3. Cei ce nu își permit nimic,adică  cei ce supraviețuiesc datorită unor oameni milostivi sau doar datorită faptului că pur și  simplu au zile și voință !

Cum ar fi compunerea celor înstăriți.

CUM MI-AM PETRECUT VACANȚA

   Compunere

Am luat vacanța  ! După  câteva zile de preparative intense am plecat cu părinții  mei în vacanță la mare(sau la munte).

Am fost cazați la un hotel de …stele (sau la o cabană ). Era minunat ,aveam plajă aproape (sau pădurea)

În această vacanță  am făcut plajă(sau am schiat),am văzut nu știu care film ,nu știu care operă sau piesă de teatru  !

M-am distrat într-un  uriaș  parc de distracții.

Luam mese îmbelșugate,…etc

Vreo trei patru pagini…

De nota zece !

2. Grupa a doua

Am luat vacanța  ! A doua zi am plecat la bunici în satul X din județul Y . Acolo mă așteptau și alți verișori ! Toți ne petreceam vacanțele la bunici deoarece părinții aveau serviciu și le era mai ușor  știindu-ne în siguranță la bunici !
La țară vacanțele trec repede deoarece avem multe activități ! Vara culegem flori de pe câmpurile din apropiere,ajutăm la grădinărit, seară ne adunăm în fața porți și ne jucăm tot felul  de jocuri. Iarna,iarna la sănius și la gura sobei ascultând povești ! Etc…etc

Grupa a treia…cei săraci

Păi cei săraci nu au prea multe de spus…poate ar spune doar că povestea lor ar avea alt titlu ,care nu intră în cerințele școlare.

Elevul din această grupă înainte de ași începe relatarea ridică două  degete și când este întrebat ce dorește, răspunde politicos și rușinat;

-D-le(nă) profesor nu avei cumva o foaie și un creion că le-am uitat acasă și nu pot scrie? ( Poate că nici nu avea ).

Profesorul îi dă cele necesare și copilul își începe în liniște relatarea .

Am luat vacanța ! Noi în vacanță nu plecăm niciunde, ne petrecem vacanțele acasă ajutându-ne părinții la treburile zilnice! Eu spre exemplu pentru-că  sunt cel mai mare merg uneori la lucru pe la vecini și cunoștințe care îmi dau câte ceva  să muncesc, așa după  puterile mele, iar seară mă întorc fericit că mi-am putut ajuta familia cât de cât!

Sora mea are grijă de frații mai mici când părinții noștri lipsesc!

La sfârșit de săptămână  este sărbătoare.

Mama pregătește ceva de mâncare și mergem pe malul apei din apropiere, la scăldat…etc…etc.

Când toți elevii au terminat profesorul adună caietele și le spune că le va citi și corectă acasă !

Când termină de citit lucrarea copilului sărac, fără să vrea îi dădură  lacrimile! Își dădea seama cât de nedreaptă este viața!

Rămâne întristat și dus pe gânduri…

A doua zi anunță notele, toți luaseră zece.

Acel profesor niciodată în cariera lui  de dascăl nu a mai dat această stupidă temă !

———————————-

Mariana Zorița TURDA

25 ianuarie 2020

Lasă un răspuns