Al. Florin ŢENE – Un obiectiv ce trebuie să stea pe agenda jurnaliștilor: de ce este blocată învățarea inovatoare*

Decalogul 26 pentru ziariști

1. Printre multele obstacole care împiedică apariția învățării inovatoare, patru au o importanță deosebită: mentalitatea, rămânerea în proiect, folosirea eronată a puterii și existența impedimentelor structurale.

2. Distanța dintre învățarea cibernetică și cea umană este egală cu pasul dintre menținere și inovație.

3. Diferența dintre acestea este egală cu cea dintre conservarea valorilor și inovarea lor, dintre autoreglarea automatelor și participarea oamenilor și dintre menținere și inovare.

4. Cursa înarmărilor este un obstacol serios în calea învățării inovatoare.

5. Aproape jumătate din oamenii de știință din lume sunt angrenați în cercetarea și dezvoltarea militară.

6. Presa are un rol important în ameliorarea cursei înarmărilor și instalarea păcii în lume.

7. Secretul și misterul din domeniul militar contaminează inevitabil dezvoltarea învățământului civil.

8. Violența o vedem și în școală, unde bătălia, victoria și eroismul violenței sunt glorificate prin evocarea războaielor, considerate ca pietre de hotar în istoria omenirii.

9. Un rol important îl are presa în educarea oamenilor în spiritual păcii, al conviețuirii pașnice.

10. Televiziunea are potențialul necesar pentru a stimula o largă învățare inovatoare.

 

Al.Florin Țene,  UZPR

                                    *Din ciclul “Sens și Contrasens în înțelepciunile pentru ziariști“

           

 

Lasă un răspuns