Întrucât tradiția tăierii porcului reprezintă un ritual secular barbar, practicat de români pentru consum propriu, ca dovadă a totalitarismului domestic și incongruent ideii de emancipare europeană, această practică se va modifica, adaptându-se normelor Uniunii Europene. Astfel, se cumpără porcul de pe piața europeană autohtonă (târgul de porci), se aduce la domiciliu, unde se cazează într-o cocină amenajată din fonduri nerambursabile cu tot confortul, inclusiv cu termopane și muzică simfonică la difuzoare. I se dă animalului numele de alint Ghiță (pe plăcuța de înregistrare se va trece neapărat și transcrierea fonetică). Se supune unui regim dietetic cu nutrețuri obținute din organisme modificate genetic, suplimentându-se cu varză de Bruxelles și alte lături. În ziua sacrificării, i se dă să bea întâi o cola light sau orice altă băutură energizantă, cu paiul (eventual, unul din paiele plimbate în ajun). Din solidaritate cu victima, sacrificatorul va da pe gât o băutură cu denumire de origine controlată și vor face împreună un selfie, spre amintire. După ce i se citesc drepturile dobitocului (în speță, ale gospodarului), fie i se cântă un cântec de leagăn multicultural (eventual imnul Uniunii Europene sau recviemul de Mozart), fie se supune unei ședințe de psihoterapie, ca să nu se simtă traumatizat. Apoi se fugărește pe o bandă specială de alergare, pentru frăgezire și pentru încălzirea musculaturii. Se somează regulamentar cu trei focuri de armă, după care se asomează prin împușcare cu „glonț captiv” sau cu electroșocuri de către un medic veterinar specializat la cursuri de perfecționare profesională prin proiecte europene.
Ritualul pregătirii cărnii se va face după toate standardele de igienă, cu halat, mască și mănuși chirurgicale, urmând succesiv etapele:
– găsirea carotidei și golirea de sânge concomitent cu golirea paharelor (anestezic autohton pentru sacrificator)
– pârlirea cu bricheta sau, în cazul scroafelor, folosirea unei creme sau a unor benzi depilatoare
– spălarea cu gel de duș, apă fierbinte și burete soft
– copiii, așezați confortabil pe spinarea porcului, își vor exersa îndemânarea cu kendama sau vor mânui spinnere anti-stres, ca marcă a globalizării
– tranșarea și repartizarea organelor și măruntaielor în ligheane fabricate în U.E.
– mușchiul, șunca și cârnații se afumă într-un loc special amenajat pentru fumat
– întreg procesul tehnologic se va consemna ulterior pe un blog culinar
– bășica porcului se umple cu grăunțe și se omologhează ca jucărie tradițională, exportându-se în China
– creierul și fuduliile se livrează cantinei Parlamentului
– caltaboșul, chișca și toba se ambalează conform directivelor Autorității Europene pentru siguranța alimentară și se comercializează în U.E. sub denumirea de “porcării made in Romania”
– din șoriciul gros se confecționează opinci care se vor putea vinde ca balerini de proveniență U.E.
– autoritățile locale vor beneficia de 25% reducere la pomana porcului (după modelul “ortul popii”, se dă primarului și medicului veterinar)
– în loc de șezătoare sau clacă, după sacrificarea porcului se va ține un simpozion despre consumul de grăsimi animale și colesterol.
Ca să nu se piardă tradiția de veacuri a românilor, cei din mediul urban vor putea sacrifica porcul în mod virtual, într-un joc pe calculator. Semnează Comisarul european pentru Agricultură și Dezvoltare rurală, Mohamed Ignațiu Trichinella.
———————————-
Violeta Cuțurescu-Urdă