Decalogul 28 pentru ziariști
1. Copii de la noi petrec multe ore în fața televizorului, calculatorului și Huawei (telefon mobil). Chiar mai multe decât la școală?
2. Un miliard de oameni au vizionat transmisiunile cu ocazia aselenizării. Au fost vizionate în o treime din țările globului.
3. Într-un studio din 11 țări, s-a constatat că vizionarea programelor de televiziune a dus la scăderea orelor de somn.
4. Casele de la noi care au wc în curte au televizor.
5. Sunt telespectatori care își organizează ziua în funcție de ce se spune dimineața la la televizor la emisiunea “Horoscop”.
6. Tipul de învățare stimulat de tehnologiile telecomunicațiilor depinde mai mult de structura societății decât de capacitățile tehnologiei.
7. Piedicile ca și șansele de a învăța izvorăsc mai puțin din tehnologie cât din structura și țelurile sistemului organizatoric și politic care-i servesc de support. ( Vezi China, Rusia și țările islamiste).
8. Un rol important în sprijinirea învățământului rural îl are și mass-media.
9. Învățământul rural inadecvat reflect și totodată întărește decalajul dintre viața urbană și cea rurală. La acest decalaj contribuie și depopularea satelor de la noi.
10. Ceea ce deosebește învățarea roboților de aceea a oamenilor este rolul valorilor.
Al.Florin Țene, UZPR
*Din ciclul “Sens și Contrasens în înțelepciunile pentru ziariști“